Klimatizace v autě

Horké léto

Teploty v létě přesahují i 30° Celsia, přičemž v takovém vedru se pracuje opravdu dost špatně. Nejhorší situace je na slunci, přičemž rozhodně nezapomínejte na pitný režim, protože nemůžeme být dehydratovaní. Když necháme na takovém horku osobní automobil, tak interiér se vyhřeje na vysokou teplotu. Je proto nepřípustné, abychom uvnitř nechali dítě či domácího mazlíčka a šli jsme třeba nakupovat. Cestování autem pro nás nemusí být pocení se jako v sauně a přijet úplně vyčerpaní, protože dnes mají vozy běžně klimatizaci.

vysoká teplota

To je rozhodně dobrá věc, protože vevnitř je hned příjemněji. Samozřejmě to s ní nemůžeme přehánět a teplotu nastavit jen o pár nižší, než je ta venkovní, aby nás nebolelo třeba v krku. U té automatické snadno nastavíme teplotu a ona už se o vše postará. S manuální si navolíme stupeň chlazení. Pokud nám vadí foukání studeného vzduch do obličeje, tak není problém dát si ofuk na nohy, a i takto se prostor postupně ochladí.

vůz na poušti

Porucha

Jak se říká, tak nic není na věky. Co se týče klimatizace samotné v autě, tak hlavní součástí je klima kompresor, přičemž to platí i u jiných typů klimatizací. Ve voze tento kompresor pracuje v poměrně náročných podmínkách, protože dosahuje v provozu dost vysokých tlaků a teplot. Rozhodně potřebuje správné mazání. V případě, že se mu jej v případě nějaké závady nedostane, tak je to velmi nepříjemná záležitost, protože samozřejmě může dojít k přidření až úplnému zadření. Příčin to může být hned několik, kdy příkladně je třeba špatné těsnění. Když uslyšíme od kompresoru neobvyklý zvuk nebo nedodává stálý tlak, tak to neznačí nic dobrého. Jestliže se nám klima kompresor porouchá, tak jej můžeme vyměnit za nový zánovní díl. U takové Fabie II jej najdeme pod označením 1K0820859T Woocar.cz. Objednávat díly dle kódu má výhodu v tom, že sedí na daný modelový rok a motorizaci. Zánovní originální díl je pochopitelně levnější než nový.