Nekalé soutěže se nevyplácí


Okamžitě po vynesení rozsudku ani jedna ze stran nepodala odvolání, ale lhůtu pro možnost odvolání k Vrchnímu soudu v Olomouci si ponechaly. Potrestaná společnost okamžitě však reagovala do médií tak, že škoda ve výši 11,7 milionu korun je špatně spočítána, a tedy nebude jiná možnost než odvolání podat. Soud však vycházel ze znaleckého posudku. Podle firmy však kalkuloval tento znalecký posudek nižší počty nasazovaných spojů na lince, čímž navýšil ušlý zisk zcela uměle.
autobus na zastávce

Nicméně první požadavek společnosti Asiana byl na částku 23 milionů korun, který však vzala částečně zpět a požadovala odškodnění ve výši 16 milionů korun. Soud dále tedy na základě předložených důkazních materiálů a znaleckého posudku snížil částku na uvedených 11,7 milionu korun. Některé předložené faktury totiž ani nebyly podle soudu zcela průkazně v souvislosti s případem.

Asiana

Tento dopravce začal provozovat svoji autobusovou linku z Prahy do Brna na konci roku 2007. Přibližně po třech měsících však musela skončit. Jedna jízdenka na této trase stála 50,- Kč. Za tuto cenu pak začala jezdit právě i konkreční společnost a po ukončení aktivit Asiana na této trase zvýšila cenu na 95,- Kč.

Majitele firmy za toto jednání už potrestal pokutou ve výši pěti milionů korun antimonopolní úřad. Následně tuto pokutu potvrdily i soudy všech dalších stupňů, kde se snažila firma rozhodnutí zvrátit ve svůj prospěch. Neuspěla.
autobusy pro školáky

I když se tento příběh táhne více, než deset let, není ojedinělý. Obdobný problém se nyní u nás objevil na jaře v roce 2018, kdy Student Agency (pod značkou RegioJet), na některých linkách dominovala, ale nový dopravce FlixBus přišel s cenami, které byly ještě nižší.

To samozřejmě vede k tomu, že majitel firmy Jančura viní konkurenci z nekalé soutěže. A po jeho zkušenostech se není asi ani čemu divit.